OSUL2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Dlaczego nie warto przeprowadzać egzaminów? Jaka jest rola nauczyciela w procesie uczenia? Co oznacza zrównoważony rozwój w codziennej praktyce? Na te i inne pytania poszukiwaliśmy odpowiedzi w Danii -ojczyźnie wielkiego myśliciela i wizjonera N.F.S Grundviga.

Goszczeni przez uniwersytet ludowy w Brenderup przez kilka majowych dni zgłębiamy podstawy pedagogiki oraz sposoby kształcenia na uniwersytetach ludowych.

Była to nie tylko okazja by zaczerpnąć inspiracji "u źródła"-to także wymiana osobistych doświadczeń z uczestnikami projektu z Polski, Niemiec, Szwajcarii, Danii oraz Bułgarii oraz otwarte pytanie: jak wykorzystać grundtvigiańską pedagogikę oraz infrastrukturę uniwersytetu w szerzeniu idei zrównoważonego rozwoju. Odwiedziliśmy też biodynamiczne gospodarstwo społeczne, gdzie w pracę na roli zaangażowane są osoby niepełnosprawne.  

 

 

Wizytę umożliwiło dofinansowanie, jakie otrzymaliśmy ze środków programu Erasmus+.

 

 

 

Dane kontaktowe

Ekologiczny Uniwersytet Ludowy w Grzybowie
Grzybów 1/2
09-533 Słubice (k. Płocka)

tel. kom.: 603 061 561

e-mail: eul@grzybow.pl

 

Idea

Idea Uniwersytetu Ludowego zrodziła się w XIX wieku w małym rolniczym kraju skandynawskim. Genialny Grundtvig, który dla swoich rodaków – Duńczyków, jest równie ważny jak inny jego krajan - Hans Christian Andersen, zaproponował formę edukacji dorosłych, którą nazwał FolkHøjskole.