Dlaczego nie warto przeprowadzać egzaminów? Jaka jest rola nauczyciela w procesie uczenia? Co oznacza zrównoważony rozwój w codziennej praktyce? Na te i inne pytania poszukiwaliśmy odpowiedzi w Danii -ojczyźnie wielkiego myśliciela i wizjonera N.F.S Grundviga.
Goszczeni przez uniwersytet ludowy w Brenderup przez kilka majowych dni zgłębiamy podstawy pedagogiki oraz sposoby kształcenia na uniwersytetach ludowych.
Była to nie tylko okazja by zaczerpnąć inspiracji "u źródła"-to także wymiana osobistych doświadczeń z uczestnikami projektu z Polski, Niemiec, Szwajcarii, Danii oraz Bułgarii oraz otwarte pytanie: jak wykorzystać grundtvigiańską pedagogikę oraz infrastrukturę uniwersytetu w szerzeniu idei zrównoważonego rozwoju. Odwiedziliśmy też biodynamiczne gospodarstwo społeczne, gdzie w pracę na roli zaangażowane są osoby niepełnosprawne.
http://eul.grzybow.pl/132-w-ojczyznie-n-f-s-grundtviga?5c8a569ce747898f1ba84a0c61c43e59=5ccdcd30c2c21024f79425ee91742402#sigFreeId69879427a0
Wizytę umożliwiło dofinansowanie, jakie otrzymaliśmy ze środków programu Erasmus+.